Açlığınızı Frenlemenin En Etkili 5 Yolu

Belki de hepinizin cips, kola, çikolata gibi abur cuburlara olan tutkunuz diyet konusunda azminizi kırıyor. Etli wrap ya da mantı deyince akan sular mı duruyor? O halde fazla kilo almanıza sebep olan bu ani açlık ve yeme krizlerinden kurtulmanın yolunu bu yazımızdan öğrenebilirsiniz.

Biraz hayal gücüyle iştahınızı kolaylıkla kesip, açlığınızı yok edebilirsiniz. Hatta bu şekilde zayıflamaktan keyif bile alabilirsiniz. Tek yapmanız gereken şeş, sizi yönetmeye çalışan iştahın bacağını kırmak. Öncelikle beyninizde iştahın dikkatini başka yöne çekmeli veya keyfinizi kaçırmalısınız.

Nasıl mı?

  • Yemeğinizi yavaş yavaş yiyin

Ağzınızdaki lokmayı çiğnemeden yutmayın. Yiyeceğin tadını alamazsanız daha çok yersiniz. Aldığnız her lokmayı uzun uzun çiğneyin sonra biraz bekleyin. Tadını iyice alın. Bu tadın başka hangi yiyecekleri anımsattığını bir düşünün. Böylece yavaş yemek yemeyi öğreneceksiniz. Ve daha çabuk doymuş olacaksınız. Ağzınıza aldığınız her lokmayı en az 10 kere çiğnemelesiniz. Besinin tadını aldıysanız, daha uzun sürede daha az yemek yersiniz.

  • Kendinizi Oyalayın

Can sıkıntısından ne yapacağınızı bilmez bir haldeyseniz en tehlikeli şey olan buzdolabının kapağını kesinlikle açmayın! Onun yerine arkadaşlarınızı arayın, birlikte takı tasarlamak, sinemaya gitmek, yürüyüş yapmak gibi şeyler yapmayı deneyin. Bu şekilde beyninizi başka bir duruma motive ederseniz, atıştırmak aklınızın köşesinden bile geçmeyecektir.

  • Yiyecekleri Renksiz Görmeye Çalışın

Rengarenk tatlı ve şekerlemeleri görünce dayanamamanız gayet doğaldır. Çünkü renkler insanı etkileyen en önemli etkenlerin başında gelir. Şimdi gözlerinizi kapatın ve en sevdiğiniz tatlıcı ya da şekerlemecinin önünü gözünüzün önüne getirin. Ama siyah beyaz olarak, göreceksiniz ki o muhteşem tatlılardan eser kalmayacak. Aniden açılan iştahınız birden kapanacak.

  • İşin Kolayına Kaçmayın

En iyi dostunuz size misafirliğe gelse, onu buzdolabının başında tutar, bir dilim soğuk pizza mı ikram ederdiniz? Kendinize de dostunuza davrandığınız gibi yapın. Yemek yiyeceğiniz zaman şahane bir sofra kurun kendinize. En güzel yemek takımlarınızı çıkarıp, amacına yönelik bir keyif yapın.

  • İçinizdeki Kıtlıktan Çıkmış Canavarla Konuşmayı Deneyin

Kıtlıktan çıkmış gibi” tıkınmak, aslında kendini, güvende hissetme gibi başka ruhsal ihtiyaçların yerine konulan bir yeme biçimidir. Yeme davranışınızı kafanızda bir canavar gibi düşünün. Ve Onunla konuşun. Bakalım gerçekten acıkmış mı yoksa sıkıntıdan mı atıştırmak istiyor?

Yemek yeme isteğiniz arttığı zamanlarda çorba ve lifli gıdaları tüketebilirsiniz. Sık aralıklarla su içim de iştahınızı kesebilir.

Vücut yağlarınızla hayatınıza devam etmek istemiyorsanız, atıştırmalara ve bahanelere kesinlikle son vermeniz gerekiyor.

Canınız illaki abur cubur bir şeyler yemek istiyorsa 2 yemek kaşığı mısırı, yağsız ve tuzsuz olarak patlatıp yiyebilirsiniz.

Leave a Reply

echo <<
 

EOF;