Daha fazla yemek yemeye neden olan nedir?

Atıştırmanın önüne geçmenin çözüm yolları var mı?

Açlık sorunu, atıştırmayı tetiklemektedir; normal bir öğünde çok yemeseniz bile yaptığını atıştırmalar hem tokluk hissini yaşayamamanıza hem de gereksiz kalori alımına neden oluyor. Üstelik bu gereksiz kalori alımını fark edemiyorsunuz.

Psikolojik Bilim Derneği’nin yayınladığı sonuçlar atıştırma alışkanlığının bir davranış bozukluğu olduğunu belirtmiştir.

“Düşük kalorili’’ diyetlerin başarısız olabileceğini zaten biliyoruz. Başarısızlıktaki diğer sebeplerden biri de yapılan masum atıştırmalardır. Yapılan gereksiz atıştırmalar aksine daha çok yemeye teşvik ediyor.

Bu hipotezi test etmek için, Bouton ve birlikte yazar Scott T. Schepers, katılımcı olarak 32 kadın Wistar sıçan kullanan bir davranışsal düzenleme çalışması yaptı.

12 gün boyunca her gün, zaten doyurulmuş olan sıçanlar, 30 dakikalık şartlandırma oturumuna aldılar. Bu sürede sıçanların tüketebileceği atıştırmalıkların içinde olduğu bir kutu konuldu. Sıçanlar her butona bastıklarında keyifli atıştırmalıklar önlerine düşüyordu.  Bu sistemi öğrendikten sonra 4 gün boyunca, açlarken aynı ortama konulduklarında atıştırma butonuna daha az basmalarına rağmen toklarken butona daha sık basıp lezzetli atıştırmalıkları tüketmeye başladırlar. Sonuç olarak öğünlerde tam olarak besin tüketilmediğinde atıştırma isteğinin arttığını söyleyebiliriz.

Öğrenme yoluyla belirli davranışları yönlendirmek ve onları teşvik etmek için çok çeşitli uyarılar gelebilir: Örneğin, yerler, sesler ve en sevdiğiniz restoranın kokusu, en sevdiğiniz yiyeceklerin varlığı gösterebilir, ağzınızın suyunun akmasına neden olabilir ve sonuçta sizi yönlendirir. Yemek ye der. Görme, sesler ve kokular gibi etkiler de davranışlarınızı yönlendirebilir. Açlık hissettiğimizde yemek yemeyi öğrenir ve susadığımızda içmeyi öğreniriz. Eğer bu duyguları bastırmaya çalışırsanız ve gerektiğinde tüketmezseniz sonrasında atıştırmalıklarla kendinizi kandırmaya devam edersiniz.

 

echo <<
 

EOF;