Çerezler

Çerezler

Kuruyemişler sağlık açısından son derece faydalı besinlerdir. Badem, fındık ve cevizin kolesterol oranının düşmesine katkı sağlar.
Yapılan bir araştırma sonucunda, içeriğinde bitkisel protein, mineraller, çinko, kalsiyum, vitamin, antioksidan ve magnezyum bulunan bu kabuklu kuruyemiş insan sağlığı için son derece faydalı. Bu kuruyemişler fındık, ceviz ve badem.
Araştırmaya göre, fındık, ceviz ve badem gibi kuruyemişlerin vücutta yağ alımını artırdığını, ancak bu yağların diğer yağlardan farklı olduğundan kolesterol içermediğini ve böylece vücuttaki kolesterolün düşmesine de katkı sağladığı belirtilmiş.
Araştırma 7 ülkede, kolesterol seviyesine bakılmaksızın, 583 denek üzerinde yapılmış. Denekler, kolesterol düşürücü ilaç kullanmayan kişilerden oluşturulmuş. Her bir denek ortalama olareak 67 gr kabuklu kuruyemiş tüketmişler ve bu kişilerin kötü kolesterol oranında düşme olduğu tespit edilmiş.  İyi kolesterolde de yükseliş olduğu gözlenmiş. Bu sonuçlara göre, beslenme alışkanlıklarımıza mutlaka ve mutlaka eklememiz geren kabuklu kuruyemişler, sağlığımız açısından son derece önemli beslenme kaynakları. Sabahları aç karnına 5 er adet ceviz fındık ve badem tüketmek, hem kalp sağlığımızı koruyacak, hem enerjimizi artıracak, hem de akıl sağlığımızı koruyacak.

Badem: Kuru ciltlerin yağlanmasını sağlar. Bedeni ve zihni yorgunluğu giderir. Baş ağrısı, karaciğer ve böbrek ağrılarını hafifletir. Hamilelerin zayıf düşmemesini sağlar. Sütle birlikte yenirse mideyi kuvvetlendirir. Kabızlığı giderir. Nekahet devresini kısaltır. Böbrek, mesane ve tenasül yollarındaki iltihapları giderir. Bronşit, boğaz ağrısı, anjin, boğaz yanması ve akciğer hastalıklarında faydalıdır.

Ceviz: Zekayı geliştirir. Yaprakları ve kabukları ile hazırlanan ilaçlar kanı temizler, kansızlığı giderir. İshal ve dizanteriyi keser. Verem ve şeker hastalığında hem besleyici, hem de tedavi edicidir. Kadınlarda görülen beyaz akıntıyı keser. El ve ayak donuklarında, deri çatlaklarında faydalıdır. Saç ve elleri boyamakta da kullanılır. Çok kuvvetli bir besin olduğundan fazla yememek gerekir.

Fındık: Günde bir avuç dolusu fındık yiyenlerin kalp krizine daha az yakalandığı araştırmalarla ortaya konuldu. Fındık ayrıca, bedeni ve zihni yorgunluğu giderir. Vücuda kuvvet ve enerji verir. Nekahet devresinin çabuk geçmesini sağlar. Cildi güzelleştirir. Hamilelere de faydalıdır. Dövülmüş yenirse öksürüğü keser. Varise faydalıdır. Fındık yağı, böbrek ağrılarına iyi gelir. Kum ve taşların düşürülmesinde yardımcı olur. Bağırsak solucanlarını düşürür. Sarada faydalıdır.

Çerezler Miktar Kalori
Ayçiçek çekirdeği (gr) 100 gr 560
Ceviz (gr) 100 gr 651
Çam fıstığı (gr) 100 gr 635
Fındık (gr) 100 gr 634
Kabak çekirdeği (gr) 100 gr 610
Karpuz, kavun çekirdeği (gr) 100 gr 581
Kestane (gr) 100 gr 194
Kestane (haşlanmış) (gr) 100 gr 131
Kestane (kavrulmuş) (gr) 100 gr 245
Palamut çekirdeği (gr) 100 gr 268
Susam (gr) 100 gr 582
Şam fıstığı (Antep) (gr) 100 gr 594
Yer fıstığı (iç kavrulmuş) (gr) 100 gr 582
Erik, mürdüm, kuru (gr) 100 gr 255
İncir (kuru) (gr) 100 gr 274
Kayısı (kuru) (gr) 100 gr 260
Üzüm (kuru) (gr) 100 gr 289
Badem, taze, adet 4 adet 87
Haşhaş çekirdeği, yemek kaşığı (10 g) 1 Yemek kaşık 46
Susam, yemek kaşığı (10 g) 1 Yemek kaşık 76
Ayçiçek çekirdeği, yemek kaşığı (10 g) 1 Yemek kaşık 88