Çocuk Beslenmesinde Yer Alan Süper Besinler

Çocuğun dengeli ve düzenli beslenmesi için tüketmesi gereken gıdalar

Çocukların büyüme ve gelişme süreçlerinde doğru ve dengeli bir beslenme alışkanlığı kazanmaları gerekiyor. Sağlıklı ve dengeli beslenen çocuklar yetişkin olduklarında bu alışkanlıklarının faydalarını görüyorlar.

Besin öğelerinin her birinin vücutta ayrı bir işlevi vardır. Bu öğelerin bir veya bir kaçının eksikliğinde çocuklarda büyüme gelişmede sorunlar görülür. Özellikle bazı besinler çocukların dengeli ve sağlıklı beslenmelerinde büyük önem taşır.

İşte bunlardan bazıları:

Kefir: Yararlı bakteriler içerir. Özel bir mayayla oluşan kefir vücuda yararlı probiyotikler içerir. Bu bakteriler bağırsakların düzgün çalışmasını ve alınan besinlerin daha kolay emilmesini sağlar. Yararlı bakteriler dışında kalsiyum, protein, fosfor açısından çocuk beslenmesinde önemli bir yere sahiptir.

Balık: Önemli bir protein kaynağıdır. İyot, fosfor, demir, flor, kalsiyum, omega3, B12, A ve D vitaminlerini de içerir. Beyin ve kemik gelişimine önemli katkı sağlar. Kalp damar hastalıklarını önlemede yardımcıdır. Bağışıklık sistemini güçlendirir.  Çocuklarda balık tüketimi zihinsel becerilerini artırır.

Yumurta: Yumurta insan vücudunun üretemediği ve mutlaka besinlerle alınması gereken bir proteindir. Anne sütünden sonra en yüksek proteine sahiptir. İçeriğinde bol miktarda çinko içerir. Beyin ve sinir sistemini geliştiren “kolin” yumurtada bol miktarda bulunur. Yumurtanın 5-7 dakikadan fazla kaynatılmaması, içerdiği besinlerden daha fazla yararlanılması açısından önemlidir. Ayrıca yumurtanın serbest dolaşan tavukların yumurtası yani organik olmasına özen gösterilmelidir.

Su: Su hayati öneme sahip bir içecektir. Besinlerin sindirimi, emilimi ve hücreler taşınmasında oldukça etkilidir. Atık maddelerin karaciğer ve böbrekler tarafından atılması ve vücut ısısının korunması hep suyun varlığıyla gerçekleşir. Çocuklarda 6 ile 8 bardak arası su tüketilmesi önerilmektedir.

Çocuğun yaşı, fiziksel özellikleri ve cinsiyetine göre gereksinimi olan tüm besinleri dengeli miktarda alması gerekir.

Süt ve Yoğurt: Büyümek için şart olan besin kaynaklarıdır. Diş ve kemik sağlığı açısından en önemli kaynak süt ve ürünleridir. İçeriğinde bulunan kalsiyum ve çinkonun insan vücudu açısından önemi büyüktür.

anne-ve-cocuk-beslenmesi-2575282_8456_oÖzellikle Koyu Yeşil Renkli Sebzeler: Bağışıklık sisteminin öne önemli koruyucularındandır. İçerdikleri posa sindirim sisteminin rahat çalışmasını sağlar. Vücutta biriken toksinlerin atılmasını sağlar.

Meyveler: Meyve ve sebzelerin renkleri koyulaştıkça içlerindeki antioksidan oranları artar. Bağışıklık sistemini güçlü kılar. Kalp damar hastalıklarının riskinin düşük olmasında etkilidir. Mevsiminde olmak kaydıyla çocukların beslenmesinde bol meyve ve sebzeye yer verilmedir.

Kırmızı Et: (Otla beslenen hayvanların eti) Kansızlık çeken çocukların büyüme ve gelişmesi yavaşlar, yorgunluk ve konsantrasyon eksikliği görülür. B vitamini ve demir açısından zenginliği sayesinde çocuk beslenmesinde süper gıdalardan biridir. Son zamanlarda özellikle dana etlerine antibiyotik ve katkı maddeleri fazla konulduğundan dolayı çocukların kuzu eti tüketmeleri önerilir.

Yaban Mersini: Yetişkinler ve çocuklar için, yaban mersini vücut için en besleyici süper gıdalardan biridir. Potasyum, C vitamini, lif, karbonhidrat ve antioksidanlar içeren yaban mersini taze olarak her çocuğun beslenmesinde olması gereken bir besindir. Tatlı olduğu için çocuklar tarafından sevilen meyveyi, yoğurda ekleyebilirsiniz.

Avokado: Karaciğerin doğru bir şekilde fonksiyonlarını devam ettirmesine yardımcı olur. İçeriğindeki mono yağlar sayesinde kötü kolesterolü düşürür, iyi kolesterolü arttırır. Karaciğer iyi kolesterolü kolayca işleyebilen bir organdır.

 

 

echo <<
 

EOF;