Diyet Sırasında Spor Yapamıyorsanız…

Spor; sağlıklı yaşayabilmek için uygulamamız gereken en önemli etkenlerden biri. Yalnız günlük yaşam temposu içinde spora gerektiği gibi zaman harcayamadığımız gibi buna pek fazla enerjimiz de kalmayabiliyor. O zaman spor yapamıyorsak bunun yerini tutacak bir şey bulabilir miyiz?

İşte Size 5 Öneri

  • Büyük kitapçılarda salsa, tango gibi dansları öğreten CD’ler satılıyor. Akşam eve geldiğinizde eşinizle, çocuğunuzla, arkadaşınızla veya tek başınıza açın CD’yi. Çok eğleneceğinize, stresinizi atacağınıza garanti veriyorum. Hem öğrenmiş, hem de eğlenmiş olacaksınız. Günlük aktiviteniz de artacak.
  • Evinizde atladığınız sayıyı gösteren ip bulundurun. Mutfağa su içmeye, odadan odaya geçerken tek yapmanız gereken ipinizle atlayarak gitmeniz. Televizyon seyrederken de ara ara ipinizi kullanabilirsiniz. Eğlenceli ve sizi çok da yormayan, zamanınızı almayan bir aktivite.
  • Ev işlerinizi mümkün olduğunca kendiniz yapmaya çalışın. Günlük rutin ev işlerinizin dışında cam silmek, koltuk silmek fazladan enerji harcamanızı sağlar. Bir de bunları yaparken bileklerinize 500 gramlık dambıl takarsanız hem üst kol kaslarınızı çalıştırırsınız hem de göğüslerinizin sarkmasını önlersiniz.
  • Her akşam yatmadan önce 1 su bardağı yoğurda 1 yemek kaşığı acı biber katarak yiyin. Bu karışım yağ yakmanızı ve metabolizmanızı hızlandıracak.
  • Her öğünden hemen önce mutlaka yarım çay bardağı su için. İştahınızın azalmasını ve daha az besin tüketmenizi sağlayacak.

 

Spor Yapmadan Zayıflamak Mümkün mü?

  • Evet spor yapmadan da zayıflayabilirsiniz. Aslında sadece zayıflamak için yoğun bir spor programına girmeniz ve sonrasında da tamamen bırakmanız verdiğiniz kiloları hızla geri almanıza neden olur. Sağlıklı ve kalıcı olarak kilo verebilmeniz için yapmanız gereken tek şey sağlık durumunuza, yaşınıza, sosyal hayatınıza, besin ve öğün düzeninize göre tamamen size özel hazırlanmış bir beslenme programı uygulamanızdır.
  • Sporu sağlıklı, zinde olmak için yapabilirsiniz. Eğer bir zayıflama programı içinde spor yapıyorsanız spor öncesine aktivitenin gerektirdiği kadar komplex karbonhidrat ,spor sonrasına da protein eklemelisiniz. spor yapmadığınızda yapmanız gereken bu ekleri kaldırmak. Böylece beslenmeniz açısından spor yapmanızla yapmamanız arasında bir fark olmaz ve sporu bırakınca kilo alma riskini de yaşamazsınız.