Diyetinizi Bozduğunuzda Neler Yapmalısınız?

Diyetinizi herhangi bir sebepten dolayı bozdunuz. Çok pişmansınız bir o kadar da üzgün. Hele bir de tartılırsanız iyice motivasyon gidecek.

Öncelikle diyet yaparken özellikle belli bir süre geçtikten sonra bazı kaçamakların normal olduğunuzu bilmeniz gerekiyor. Hiçbir programa başından sonuna bire bir uyamazsınız. Bu sosyal hayatınıza, insani özelliklerinize aykırı. Bu en doğal hakkınız. Bilmeniz gereken tek şey, her hatanın telafi edilebilebileceği. Yeter ki inadına, kasten veya boş vermişlikle yapılmasın. İşin en güzel yanı da diyeti bozduğunuz zaman problem olarak görünen durumu lehinize çevirerek hem diyeti bozmanızdan dolayı suçluluk duygunuzu azaltmak hem de kilo vermenize katkıda bulunmak. Nasıl mı?
Eğer bu kaçamak tek bir öğün için olduysa mesela extradan kalorili bir besini fazladan yediyseniz yamanız gereken tek şey bu öğünden sonra 1 saat hızlı tempoda yürüyün ve bir önceki öğünde yaptığınız kaçamağı unutun.
Ama birkaç günlük bir süreci kapsayan bir bozulma var ve yiyip pişman oluyorsanız bu kısır döngüden çıkmanız gerekiyor.

Öncelikle pişmanlık, kendinize kızmak gibi moralinizi bozacak duyguları bir tarafa bırakın. Bu duygular hiçbir işinize yaramaz. Hata yapma hakkınızı kullandınız. Okula giderken devamsızlık hakkı gibi düşünün. Unutmayın devamsızlıktan kalınıyor. Gitmediğiniz günleri telafi ederseniz sorun kalmıyor. Diyeti bozmanızın dez avantajı aldığınız fazla kaloriden dolayı o haftaki vereceğiniz kilo miktarı azalır, kilo alma riskiniz artar. Avantajı ise diyet yaparken enerji kısıntısına giren metabolizmanız bu kısıntıyı açar. Daha rahat enerji harcayabileceğini düşünür. İşte tam bu durumdayken tekrar diyetinizin kontrolünü elinize alırsanız kaybettiğiniz süreyi fazlasıyla yeniden kazanır ve 2-3 günlüğüne daha hızlı kilo verebilirsiniz.
• Kesinlikle tartılmayın. Böyle durumda tartılmanız motivasyonunuzu bozar ve bozdum psikolojisiyle yeniden kontrolü elinize almanızı engeller. Ayrıca diyeti bozduğunuzda aslında gerçek kilonuzu da göremeziniz. Olduğunuzdan daha fazla çıkarsınız tartıda.

• Diğer önemli bir konu da çok yedim birkaç gün iyice azaltayım. Hemen aldığım kiloları vereyim diye düşünmenizdir. Bu düşüncenin iki problemi beraberinde getireceğini unutmayın. Birincisi, eğer çok düşük kalori yemeye başlarsanız çok acıkacağınız için tekrar diyeti bozma ihtimaliniz kuvvetle muhtemeldir.
İkincisi, diyelim ki bozmadınız. Metabolizmanızı düşük kalorili bir diyetle büyük bir kıtlığa sokarsınız ve sonrasında normal listenize dönseniz bile yeniden kilo aldığınızı görürsünüz. Bu da moraliniz bozar ve ben hayat boyu böyle nasıl besleneceğim diye tahammülünüzü azaltırsınız.
• Diyetinizi yeniden toparlamak için yapmanız gereken tek şey normal diyetinize öğünlerinizi atlamadan geri dönmektir. Bu kadar basit.
• Bu süreçte tokluk hissinizi artırmak için kepek, çavdar yulaf türevi ekmek çeşitleri, bol su tüketimi ve ana öğünlerde bol yeşil salata tüketin.
• Günde sadece 15-20 dakika süren bir aktivite ekleyin. Bu aktivite yürüyüş olabileceği gibi evde dans ederek de enerji harcamanızı artırabilirsiniz.
• Diyeti bozduğunuzda vücudunuzun tuttuğu ödemi atmak için günde 1 fincan adaçayı, 1 fincan da kekik çayı için.
• Akşam yatmadan önce 1 çay bardağı yoğurda 1 tatlı kaşığı kırmızıbiber ekleyerek yağ yakımınızı hızlandırabilirsiniz.