“Keten Tohumu” Deyip Geçmeyin!

Keten tohumu tüketildiği zaman sağlığa ne gibi katkıları olur?

Salata, hamur işleri ve yemeklerde kullanılan keten tohumu, insan sağlığını etkileyen birçok hastalığa engel oluyor. Oda sıcaklığında 1 yıl tazeliğini koruyan keten tohumu öğütülmesi halinde hava geçirmez kapaklı bir kavanozda 30 gün boyunca saklanabiliyor. Keten tohumu keten bitkisinden elde edilir. Keten tohumu C, E ve K vitaminleri içerir. Ayrıca, kalsiyum, bakır, demir açısından zengindir. Keten tohumu tam bir magnezyum deposudur.  Bunun dışında Omega 3 yağları açısından çok zengindir. Bu yüzden keten tohumu özellikle kilo vermek isteyen kişilerin ve vejetaryenların başlıca tükettiği besinlerden bir tanesidir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir. Kalp-damar hastalıklarından korur. LDL kolesterol ve trigliserit seviyesini, yüksek tansiyonu düşürür. Özellikle menopoz döneminde kullanımı kemikleri güçlendirir ve menopoza bağlı şikayetleri azaltır. Romatizmal hastalıkları önler. Sinir sistemini ve hafızayı güçlendirir. Kan şekerini dengeler. gizli Konsantrasyon bozukluğuna, yaşlanmaya bağlı dikkat dağınıklığına karşı iyi gelir. Solunum yolu hastalıklarında olumlu etki yapar. Ağız boşluğu, boğaz ve diş eti rahatsızlıklarında gargara olarak kullanılır. Omega-3, omega-6 yağ asitlerinin iyi bir kaynağı olan keten tohumu, yüksek oranda çözünür ve çözünmez lif içerir, göğüs, kolon, prostat kanserine karşı koruyucu olan lignanların kaynağıdır.

Günde 1-1.5 çorba kaşığı keten tohumu sağlıklı kalmak açısından yeterlidir. Dozunu kaçırmamakta yarar var.