Meyve sıkacağı – Karıştırma: Hangisi sizin için doğru?

Meyve sıkacağı ve karıştırma alırken neler dikkat edilmeli?

İkisi arasında çok fazla fark olsa da, meyve sıkma ve karıştırma aynı işlem gibi görünebilir. Burada, her birinin sağladığı avantajlar ve dezavantajları anlattım.

Sıkma özü

Her ürün çeşidi içinde besin maddeleri ve su vardır ve meyve sıkma işlemi aslında her ikisini de çıkarır. Bu işlem aynı zamanda çözünmeyen bitki lifini de ayırır ve vücudunuzun yiyecekleri çok daha kolay parçalamasını sağlar. Temelde besinlerin sisteminize daha hızlı girmesine neden olur.

Besinlerin sindirimi ile ilgili problemi olanlar için meyve sıkma daha elverişlidir. Fiberin tamamı olmadan, sindirim aniden daha basit hale gelir. Taze sıkılmış meyve suları ayrıca bazı hastalıklarda iyileşme süreci ve bağışıklık sistemini güçlendirmek için oldukça hızlı bir şekilde   bol miktarda vitamin alımı sağlayabilir. Ayrıca, kemoterapi hastaları genellikle tedaviden sonra taze sıkılmış meyve suyu içmeye başlarlar. Bu, gerçek yeme ile uyarılan herhangi bir ağrıyı ortadan kaldırabileceği için şifa amaçlı yapılır.

Meyve sıkacağı sadece meyvelerle sınırlı olduğunda, kan şekerindeki potansiyel artışın farkında olmak önemlidir. Posanın çıkarılması suyu doğrudan kan dolaşımına gönderdiğini unutmayın. Bu sadece kan şekerinin dengesiz seyretmesi için değil, aynı zamanda yüksek enerji alımı ve duygusal değişimlere de neden olabilir. Bununla beraber aşırı derecede besleyici maddeler açısından zengin oldukları ve vücudunuzun hücrelerini geri kazandırma yeteneğine sahip olması nedeniyle detoksifikasyon için mükemmeldir.

Meyve sıkacağı ile gelen doku, içme suyu gibi pürüzsüzdür. Posa olmadığı için açlık hissi daha çabuk hissedilir.

Karıştırma

Karıştırma işlemi, meyve sıkma işleminin yaptığı gibi, besin maddelerini ve posayı besinin suyuyla ayırmaz. Bunun yerine, lif ve hepsini içeren tüm meyve ve sebzeleri öğütür. Bu, daha katı sebze çeşitlerini karıştırmanızı sağlar. Sebzeler ve meyveleri bir arada lezzetlendirmeyi kolaylaştırdığı gibi süt vb besinlerle besin içeriğini ve besin değerini artırarak bir öğün yemek haline getirebilirsiniz.

Karıştırma aynı zamanda diyetinize daha fazla yeşil sebze elde etmek için iyi bir yoldur. Doku tamamen pürüzsüz olmayabilir.

Bileşenleriniz meyve ve sebze ile sınırlandırılması gerekmediğinden, karıştırma protein alımınızı artırabilir. Proteinini artırmak için kabuklu kuruyemiş, süt peynir ekleyebilirsiniz. Ayrıca, keten tohumu veya chia şeklinde Omega 3 yağ asitleri ekleme seçeneği de vardır. Çok yönlü bir yemek alternatifi oluşturabilir. Bu karışım kan şekeriniz üzerinde düzensizlik de yaratmaz.

Karıştırıcının bir bitkinin hücre duvarlarını parçalama gücüne sahip olması nedeniyle sonuçta daha kolay sindirime izin veren antioksidanların alımı gerçekleşir.

Karar

Meyve sıkacağı ve karıştırmanın avantajları vardır ve her ikisi de herkesin temel diyetinin bir parçası olabilir. Etkiler, tat ve doku ikisi arasında farklılık gösterir, ancak her ikisi de sağlıklı bir alternatif olarak düşünülür. Karıştırma veya meyve sıkacağı konusunda karar verirken, daha sağlıklı bir yaşam tarzı geliştirme yönündeki çabalarınızı en üst düzeye çıkarabilmeniz için, doğru ekipmanlara yatırım yapmanız önemlidir.

echo <<
 

EOF;