BESLENMENİN CİLDE ETKİSİ

Sağlıklı ciltler için yapılması gerekenler ve bitkisel çözümler

Muhteşem bir cilde sahip olabilmek için nasıl beslenmeliyiz?

Sağlıklı ve dengeli beslenme için doğru ipuçları cildinizi içten dışa besler.

Cildiniz için kullandığınız bakım ürünleri mutlaka vardır ancak güzel cilt, beslenmenin içten gelen etkileri ile başlar. Daha yaşlı hücreler sürekli ölüp ve yerini daha genç olanlara bırakır. Bu hızlı büyümeyi desteklemek için sabit bir mikrobesin tüketimi gereklidir.
Meyve ve sebzeler, serbest radikallerden kaynaklanan hücresel hasarlara karşı cildi korumaya yardımcı olan güçlü antioksidanlar içerir. Serbest radikaller; sigara, kirlilik ve güneş ışığından kaynaklanır, kırışıklık ve yaşlık lekelerine neden olabilir. Günlük beslenmenizin bir bakıma gökkuşağı gibi renkli olması çok önemlidir.

·         Papaya, ıspanak, balkabağı, havuç ve tatlı patateslerde bulunan betakaroten, normal cilt hücresi gelişimi ve sağlıklı cilt tonu için güçlü antioksidandır.

·         C vitamini de süper antioksidandır. Güçlü bir bağışıklık sistemi, parlak ciltler için gereklidir ve cilt lekelerinin iyileşmesine yardımcı olur. En iyi kaynaklar kuş üzümü, yaban mersini, brokoli, kivi, portakal, papaya ve çilektir. Hepsi cildi besleyen kılcal damarları güçlendiren kollajen üretmeye yardımcı olurlar. Sık sık kilo alıp vermek, cildinizde deformasyon yaratabilir, sarkma, kırışıklıklar ve çatlak izlerine neden olabilir. Düşük kalorili ve tek gıda diyetleri, vitamin ve mineralden yetersiz beslenmeye neden olur. Uzun süre bu tarz diyet cildinize yansıyacaktır.·         Selenyum da stoklayın selenyum güçlü bir antioksidandır. E vitamini ve C gibi diğer antioksidanlarla birlikte çalışır ve bağışıklık sistemi için gereklidir. Araştırmalar, selenyumdan zengin bir diyetin cilt kanseri, güneş hasarı ve yaşlanma noktalarına karşı korunmasına yardımcı olabileceğini gösteriyor. İyi kaynaklar balık, kabuklu deniz hayvanları, yumurta, buğday tarımı, domates ve brokoli.

·         E Vitamini cildi oksidatif (hücre) hasarlardan korur ve sağlıklı cilt hücresi oluşmasını destekler. E vitamini yüksek gıdalar arasında badem, avokado, fındık, çam fıstığı ve ayçiçeği ve mısırözü yağı bulunur.

·         Esnek kalabilmek için cildin nem ihtiyacı vardır. Yavaş dehidrasyon bile cildinizin kuru, yorgun ve hafif grileşmesine neden olacaktır. Günde altı ila sekiz bardak su için. Bir ofiste çalışıyorsanız, içmeyi hatırlatmak için masanızın üzerine büyük bir şişe su bulundurun. Bitkisel, kafeinsiz çaylar da iyidir. Sigara içmekten ve aşırı alkol tüketiminden kaçının, her ikisi de cildi yaşlandırır.

·         Yağdan korkmayın. Tekli doymamış ve çoklu doymamış yağlar – avokado, balık, fındık ve diğer yağlı tohumlarda bulunur. Yağ asitleri cildiniz için doğal bir nemlendirici olarak işlev yapar ve cilt elastikiyetinizi artırır. Bu yağlar ayrıca, serbest radikal hasarına karşı korunmaya yardımcı olacak sağlıklı bir E vitamini dozu (birçoğumuzun vitamin eksikliği) ile paketlenmiş olarak gelir.

·         Fito östrojenler bitkilerde bulunan doğal kimyasallardır. Bunlar östrojen dişi seks hormonuna benzer bir yapıya sahiptir ve doğal hormonlarımızı dengede tutmaya yardımcı olduğu bulunmuştur. Farklı türleri vardır, bazıları soya fasulyesi ürünlerinde (izoflavonlar) bulunurken, diğerleri bütün tahılların, meyve, sebzelerin ve keten tohumlarının (lignanlar) içinde bulunur. Dengeli bir diyetin parçası olarak, fito-östrojen açısından zengin soya, kepekli çörekler, meyve ve sebzeleri ekleyin.

·         Yeterli omega-3 ve omega-6 yağları aldığınızdan emin olun. Bunlar esansiyel yağ asitleri olup vücutta olmayan ve diyet yoluyla alınmaları gerektiği anlamına gelir. Yağlı balıklarda ve keten tohumu yağı, keten tohumu, ceviz ve kolza yağı gibi bitki kaynaklarında omega-3’leri bulacaksınız. Omega-3 yağları,  cildinize, özellikle de egzama gibi enflamatuar cilt problemlerine yardımcı olabilecek anti-inflamatuar bileşikler üretmek için gereklidir.

·         Düşük GI karbonhidratları alımı için; fasulye, bakliyat ve diğer yavaş salınan karbonhidratları yiyin. Bu şeker yavaş yavaş kan dolaşımına salınır ve sürekli bir enerji kazanımı sağlar ve daha uzun süre tokluk hissi bırakır ve atıştırmalar azalır. Bisküvi ve şekerli içecekler gibi yüksek GI karbonhidratlardan kaçının. Çünkü bunlar, kollajene zarar verebilecek ve kırışıklıkları hızlandıracak insülin üretimine yol açarlar.·         Çinkoyu unutmayın. Çinko, ciltteki yağ bezlerinin normal işleyişine destek olur, cilt hasarını onarır ve cildi yumuşak ve esnek tutar. Çinko bakımından zengin yiyecekler arasında balık, yağsız kırmızı et, kepekli tahıl, kümes hayvanları, fındık ve kabuklu deniz ürünleri bulunur. Kırışıklıklar ve yaşlanma, güneşten gelen kademeli, biriken hasar, güçlü sabunlar, kimyasallar ve zayıf beslenmenin sonucudur.

·         Diyetinizin beta karoten, vitamin C ve E, çinko ve selenyum içeren antioksidan zengin meyve ve sebzeleri içerdiğinden emin olun.

·         Akne, iltihaplanma ve cildin yağ bezlerinin enfeksiyonundan oluşur. Yağ bezleri özellikle androjenler tarafından uyarılır. Sivilceleri önlemek için, margarinler ve işlenmiş gıdalardaki doymuş ve hidrojene edilmiş yağların tüketimini azaltın. Ayrıca zararlı yiyeceklerin yanı sıra kek ve bisküvi gibi şekerli gıdaları da kısın. Çiğ sebze, kepekli tahıl, taze meyve ve balık yiyin. Brezilya fıstığı, kaju fıstığı, taze ton balığı, ayçiçeği çekirdeği, ceviz ve kepekli ekmek gibi selenyumdan zengin gıdalar eklemeye çalışın.

·         Egzama çoğunlukla yamalı kızarıklık olarak başlayan, genellikle ellerde cildin herhangi bir yerinde görünebilen bir cilt durumudur. Birçok tetikleyici olmasına rağmen, en yaygın olanı gıda hassasiyetidir. En yaygın rahatsız edici gıdalar süt, yumurta, balık, peynir, fındık ve gıda katkı maddeleri. Omega-3 yağları, çinko ve E vitamini belirtileri azaltmaya yardımcı olabilir.

·         Diyetinizde düzenleme yapar yapmaz bir mucize beklemeyin. Yeni cildin yüzeye çıkması altı hafta alır, bu nedenle beslenme değişikliklerinin gözle görülür faydaları zamanla ortaya çıkar.

Sağlıklı beslenmenin cilde etkisi nedir?
echo <<
 

EOF;