Diyet Yapmak Kadınları Neden Mutsuz Eder?

Diyete başlayan birinin ilk yapması gereken şeylerden biri, karbonhidrat tüketimini kesmektir. Ancak bunu yapmak özellikle kadınların psikolojisini ciddi şekilde etkiler.

Bir grup araştırmacı karbonhidrat tüketiminin beynimize mutluluk hormonu salgıladığını ortaya koyuyor. Diyete başlayanlar yeterli karbonhidrata ulaşamadığında mutlu olmadıkları için, kendilerini sinirli, endişeli, depresif hissedebiliyor. Eğer sadece proteinli besinler tüketiyor ve gün içerisinde hiç karbonhidrat almıyorsak daha mutsuz ve sinirli hissetmemiz mümkün. Diyet yapan kadınlar buna benzer bir tepki verdiğinde aslında bunun irade zayıflığından değil, biyolojik nedenlerden kaynaklandığı bilinmelidir. Bu durumda akşam bir anda soluğu buzdolabının önünde almakla veya eve tatlı siparişi vermekle sonuçlanabilir. Ayrıca birçok vitamin ve mineral yetersizliği tatlı ihtiyacını ciddi anlamda artırıyor. Bunların en başında demir minerali geliyor. Demir yetersizliği kişinin sürekli tatlıya ihtiyaç duymasına yol açıyor. Aynı zamanda daha mutsuz, halsiz ve depresif hissetmemize yol açıyor. Demir mineralinin en zengin kaynakları; kırmızı et, tavuk, balık, sakatatlar. Bazı sebzeler ve kurubaklagiller de demir minerali içerse de, bu besinlerin içinde bulunan demirin vücutta kullanılma oranları daha düşük.

Yine B grubu vitaminlerinden biri olan tiaminin yetersizliği de, kişiyi depresif hissettiriyor. 1999 yılında yapılan bir araştırmada, tiamin yetersizliği olanlarda kendine güven probleminin daha yaygın olduğu gözlenmiş. Tiamin vitamininden zengin besin kaynakları; tahıllar. Patates, maya ve yumurta da tiamin içeriyor.

Biz kadınlar yapı olarak sürekli stres yaşayan en fazla risk altında olan gruplardır aslında. Çünkü beynimizde daha az seratonin bulunur. Günlük beslenme düzenimizde değişiklik yaparak bu hormonun ufacık bir kısmını bile kaybetmeyi göze alamayız. Bu yüzden diyetlerin büyük bir kısmı biz kadınları zorlar. Çoğu kadın yeni stres kaynaklarının ortaya çıkması veya yeni bir diyete başlamaları durumunda serotonin stoklarının azalmasıyla birlikte çok ciddi bir soruna dönüşebiliyor.

İşte bu yüzden özellikle kadınların diyetleri düzenlenirken alternatif kaynaklar sunulmalı, serotonin içeriği yüksek besinlerle diyet zenginleştirilmeli, bu sayede diyet yaparken de mutlu olunabilir.

Mutsuz Kadını Mutlu Hissettirecek Öneriler

  • Günlük diyette karbonhidratınız eksik edilmemeli. Tam buğday ekmeği, bulgur, meyve, kuru meyve gibi gıdalar beslenme düzeninizde mutlaka yer almalı. Dozunda karbonhidrat tüketimi mutluluk hormonu seratonini salgılamanızı sağlar.
  • Ispanak, semizotu, roka gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler önemli bir folik asit kaynağıdır. Folik asitin yetersiz tüketimi de depresyona neden olabilir.
  • Egzersiz yapmak, seratonin salgısını başlatır. Hem egzersiz mutsuz döneminizde almış olduğunuz kiloları vermenize de destek olur.
  • Düzenli uyku, sadece kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlamaz, aynı zamanda iştahınızı kontrol etmenizi kolaylaştırır.

Leave a Reply

echo <<
 

EOF;