İlkbaharda Mevsimlik Beslenme

Mevsimlik Beslenme

İlkbahara girerken kış mevsiminde alınan kilolardan kurtulmak, yaza güzel bir cilt, saç ve tırnaklarla girebilmek her kadının hayalidir. İdeal vücut ağırlığına gelebilmeyi, güzel renkte, parlak, canlı bir cilde ve saça sahip olabilmeyi kim istemez?
Her meyve ve sebzeyi mevsiminde tüketmek çok önemli ve en sağlıklı olanıdır. İlkbaharda yetişen sebze ve meyvelerin doğru pişirme yöntemleri ile pişirilerek tüketilmesi yaza sağlıklı beslenerek hazırlanmasına zemin hazırlar.
İlkbaharda havanın ısınmaya başlaması ile beraber ani sıcaklık ve hava basıncı değişiklikleri insanlar üzerinde sıklıkla halsizlik, mutsuzluk, eklem ağrıları, sürekli uyuma isteği, yorgunluk ve stres gibi problemler ortaya çıkmaktadır. Özellikle kadınların metabolizmasını ve hormonlarını etkileyen bu durumdan kurtulmanın en kestirme yolu doğru beslenme ve bol yürüyüşten geçmektedir.
Bu şikayetleri bahar yorgunluğu başlığı altında toplayabiliriz. İlkbaharda bu şikayetleri azaltabilmek için; Vücudun bu dönmede artan su ihtiyacını karşılamak(8-10 bardak) B vitaminleri ve antioksidanlardan zengin sebze ve meyveleri tüketmek, düzenli saatlerde uyumak, sabah yürüyüşlerine çıkmak etkilidir.
  • B vitaminleri tüketimini artırmak için B vitaminleri ve kaynakları;
  • Fıstık, bira mayası, fasulye, mercimek, fındık ve tahıl ve pirinç kabuklarında , balık, et, karaciğer, süt bezelye ve yumurtada, tahıllar, kepekli ekmeklerde bolca bulunur.
  • Günde iki litre su için. Suyun vücudumuza yararlarını saymakla bitiremeyiz. Kabızlığın önlenmesinden tutun da yapay bir tokluk hissi sağlamasına kadar pek çok faydası var. Aynı zamanda su, mevsim değişikliklerinden dolayı vücutta oluşabilecek ödemin atılmasına da yardım eder
  • Günde en az 6 öğün yemek yiyin ve her öğünden önce mutlaka bir bardak su için. Mutlaka güne başlarken kahvaltı yapın. Bu sizi gün boyu daha zinde tutacaktır.
  • Yarım saatlik yürüyüşünüzü on dakikalık bir egzersizle tamamlamayı alışkanlık haline getirin.
  • Vitamin ve mineral ihtiyacınızı preparatlardan değil baharda taze taze yetişen sebze ve meyvelerden karşılayın.
  • Her gün bir avuç kuruyemiş tüketin. Kuruyemişler enerjinizi arttırır, bitkisel protein kaynağıdır, antioksidan etkileri vardır, cilt ve saç sağlığı için faydalıdır, kolesterol içermezler.
  • Her öğün sofrada taze hazırlanmış salata bulundurun.
  • Kızartma ve hamur işlerine ara verin. Bunlar sindirim sisteminizi yorup kilo aldırırlar.
  • Günde mutlaka bir bardak süt ve bir kase yoğurt tüketin.
  • Tuz ve tuz içeriği yüksek olan gıdalardan uzaklaşın. Tuz vücudunuzun su toplamasına neden olabilir. Yemeklerin lezzetini arttırmak için baharatları güvenle kullanabilirsiniz.
  • Özellikle bu dönemde hızlı kilo vermek için çeşitli bilimsel olmayan kaynaklardan ulaşabildiğiniz şok diyetlere inanmayın. Bu tür yöntemler yaşam kalitenizi yavaş yavaş düşürebilir ve sağlığınızı bozabilir. En uygun beslenme şekli yeterli ve dengeli beslenmedir.
echo <<
 

EOF;