Kronik Böbrek Hastaları İçin Öneriler

Restoranların yemeklerinde sodyum miktarı fazladır. Ancak bilmeniz gereken tatil veya davetlerde diyete ara vermek diye bir şey yoktur. Bu küçük kaçamaklar, sağlığınızı tehlikeye atabilir. Her zaman dikkatli olmalısınız.
Dışarıda yemek yiyecekseniz dikkat edilmesi gerekli genel kurallar:
  • Yemeğe çıkacağınız zaman diyetisyeninizin önerilerini alın.
  • O gün evdeki öğünlerinizi daha özenle seçin. Besin tüketim miktarlarınızı belirleyin. Gideceğiniz yerde ne tür bir besin varsa evde besin tüketiminizi o besinleri çıkartarak ayarlayın. Böylece almanız gereken besin miktarlarınızı aşmamış olursunuz.
  • Arkadaşınıza gidecekseniz, arkadaşınızın diyetinizin içeriğini ve özelliklerini bilmesini sağlayın.
  • Yemek öncesi yenen aperatiflerden ve atıştırmalardan uzak durun. Küçücük bir parçadan ne olur demeyin. Gereksiz atıştımalar yapmayın
  • Restoranlardaki porsiyonlar evdekinden büyüktür. Yarım porsiyon ısmarlayın.
  • Tatlı seçiminizi çikolata, fındık, süt, potasyumdan zengin meyve, peynir gibi size yasak şeylerin bulunmadığı tatlılar olmalıdır.
  • Hamur işleri, makarna, pilav, ekmek diyetisyeninizin verdiği ölçü oranında yenebilir.
  • Restoranlarda tuzsuz sebze yemeği bulmak imkansızdır. Bu nedenle o gün evde hiç tuzsuz yiyerek dengelemeye çalışın.
  • Karışık salata yiyebilirsiniz ancak turşu kesinlikle yemeyin.
  • Bütün yemek soslarının ayrıca getirilmesini isteyin ve az miktarda kullanın.
  • Salata sosu olarak, yağ, sirke, limon haricindeki diğer salata soslarından uzak durun.
  • Diyet listenizde serbest olan meyve, tatlıları tercih edin, çikolata, fındıklı tatlılardan uzak durun.
  • İçecek olarak diyet listenizde olanları tercih edin ve en önemlisi miktarına özen gösterin ya da su bardağını masadan kadırtın.
  • Alkollü içki için doktorunuza danışın ve o gün evdeki sıvı tüketiminizi minimuma indirin.
  • Menüde bilmediğiniz bir yemek adı varsa bunun içeriğini garsona sorun.
  • Izgara siparişi verirken tuz konulmamasını söylemeyi unutmayın.
  • Fast-food (sandviç, pizza, hamburger vb. ) seçimlerinizde çok dikkatli olmalısınız. Hamburger yemeyi canınız çok istediyse çocuk menusu ve içinde peynir ve sos olmayanını tercih edin. Kolalı ve sütlü-yoğurtlu içecekleri tercih etmeyin. Kızarmış patates, cips gibi patatesli yiyeceklerin potasyumdan çok zengin olduğunu unutmayın.
  • Tatlı olarak; zengin meyve, peynir gibi size yasak şeylerin bulunmadığı tatlıları seçin.

Tabii ki bu yemeklerden sonra fosfat bağlayıcılarınızı almalısınız. Bu nedenele yemeğe giderken yanınızda olup olmadığını mutlaka kontrol edin.

echo <<
 

EOF;