Sık Sık Kilo Alıp Vermenin Zararları

Bazı kimseler sürekli kendilerini kısıtlamaktansa, yani az yemeyi bir alışkanlık haline getirmektense estetik olarak hoş olmayan bir hal alana kadar yiyip kilo alırlar. Sonra da bu kilolarını çok hızlı şekilde vermeye çalışırlar. Bu tür rejimler beden için çok zararlı hatta sonuçları ürkütücü olabilir.

Hızlı verilen kiloların alınması da aynı hızda olur. Ayrıca hızlı bir şekilde kilo verildiği zaman vücut kasları elastikiyetini kaybeder ve organizma önemli bir sıvı kaybı olur. Biriken yağlardan kurtulmanın zor ve uzun bir çaba gerektireceği bilinmelidir. Bu her geçen gün artan bir hızla mümkün olur. Çünkü zayıflama ihtiyacındaki bir organizma önemli bir yağ ve bunun sonucu kalori deposuna sahiptir.

Yalnız burada önemli bir noktaya da değinmeliyiz. Sık kilo alıp vermenin sağlığa çok ciddi zararı yoktur. Yani tekrar kilo alırım korkusuyla, zayıflama gayretinden vazgeçmemelidir.

Zayıflamak için diyet yapmaya karar verdikten sonra bunu ısrarla devam ettirmek, gerçekten azim ve irade ister. Araştırmalara göre her 100 kişiden 45’i birinci ay ve sonrasında diyetten vaz geçiyor. Çok küçük bir kısmı diyetini devam ettirebiliyor. Bu da diyetin yani yeme alışkanlıklarının değiştirmenin oldukça zor ve zahmetli olduğunu göstermektedir.

Uzmanlar sık kilo alıp vermenin bağışıklık sistemini zayıflattığını ve metabolizmayı da yavaşlattığını söylemektedir. Bağışıklık sisteminin zayıflaması sonucu kişi daha çabuk hasta olabiliyor ve vücut enfeksiyonlara karşı direnç gösteremiyor. Özellikle yaz aylarının gelmesiyle hızlı kilo vermek isteyen kişiler bu hatayı daha çok yapmaktadır. Sık kilo alıp vermek kalıcı ve sağlıklı kilo vermenin önüne geçerek diyet programını olumsuz etkilemektedir. Hızla kilo verdiğinizde sevinirsiniz ancak iki üç gün sonra aynı kiloyu geri alırsınız. Bu da sizde hayal kırıklığı yaratabilir.

1 Saatte Ne Kadar Kalori Harcanabilir?

Yürürken 160-360

Ayakta Dururken 40-60

Otomobil kullanırken 120-140

Bisiklete binerken 500-650

Ofiste çalışırken 180-300

Yüzerken 400-800

Koşarken 600-1000

Merdiven çıkarken 300-500

Yemek pişirirken 120-200

Leave a Reply

echo <<
 

EOF;