1 Et Değişimi

Et tüketirken sağlık açısından nelere dikkat etmeliyiz?

Bu gruptaki her bir besin 6 gr protein, 5 gr. yağ içerir ve ortalama 70 kalori enerji verir.

Bu grupta yer alan besinler:

Et, tavuk, balık, yumurta, kuru fasulye, nohut, mercimek gibi besinler bulunur. Ceviz, fındık, fıstık gibi yağlı tohumlar da bu grupta yer alır.

İçerdiği Önemli Besinler :

Protein, demir, çinko, fosfor, magnezyum, B6, B12, B1 ve A vitamini, posa (kurubaklagiller) içerir.

Başlıca Görevleri:

  • Hücre yenilenmesi, doku onarımı ve görme işlevinde görev alan besin öğelerini sağlarlar.
  • Kan yapımında görevli en önemli besin öğeleri bu grup tarafından sağlanır.
  • Sinir, sindirim sistemi ve deri sağlığında görev alan besin öğeleri en çok bu grupta bulunur.
  • Hastalıklara karşı direnç kazanılmasında rolü olan en önemli besin grubudur.
BESİN ÖLÇÜ MİKTAR
Köfte 1 Yumurta Büyüklüğünde(1adet) 30 gr
Kıyma 1 Yumurta Büyüklüğünde 30 gr
Pirzola(Kemiksiz) 1 Küçük Boy 30 gr
Biftek 1 Küçük Boy 30 gr
Kuşbaşı(Yağsız) 3-4 parça 30 gr
Nuar 1 İnce Dilim 30 gr
Tavuk Eti(Tercih Ediniz) 1 Yumurta Büyüklüğünde(Derisiz 50 gr
Baget But 1 Adet(Derisiz) 90 gr
Hindi Eti(Tercih Ediniz) 1 Yumurta Büyüklüğünde(Derisiz 50 gr
Karaciğer 1 Yumurta Büyüklüğünde 50 gr
Salam 1 İnce Dilim 30 gr
Kokteyl Sosis 1 Adet 30 gr
Normal Sosis 1/2(Yarım Adet) 30 gr
Dana Jambon 1 İnce Dilim 30 gr
Tavuk Jambon 1 İnce Dilim 40 gr
Yumurta 1 Adet 50 gr

ETLER

  • Etler iyi kalite protein kaynağıdır. Özellikle protein gereksiniminin arttığı, hızlı  büyümenin olduğu bebeklik, çocukluk dönemlerinde diyette mutlaka yer alması gerekir.Günlük  2-3 köfte kadar et-tavuk-balık-hindi tüketilmelidir.
  • Etin kendisi protein içerdiği için suyundan ziyade kendisi yenilmelidir.
  • Yağlı etlerin doymuş yağ  ve kolesterol içeriği daha yüksek olduğu için koroner arter hastalığı, diyabet, hipertansiyon gibi hastalığı olanlar diyetisyen kontrolünde yağsız kırmızı et ve derisiz beyaz eti (tavuk, hindi) ve balık etini tercih etmelidirler.
  • Omega–3 (n-3) içeriği yüksek olduğu için sağlıklı beslenme için haftada en az  2 kez balık yenilmelidir.
  • Salam, sosis gibi et ürünlerini tüketirken yanında mutlaka C, E vitamininden zengin     bir besine yer verilmelidir. Bu besinlerin yağ oranı yüksek olduğundan sınırlı tüketilmelidir.
  • Veteriner kontrolünden geçmiş etler tüketilmelidir. Kaçak kesilmiş etler hastalık etkenlerini taşıyabilir, iyice pişirildikten sonra tüketilmelidir.
  • Pişirmede haşlama, ızgara gibi yöntemler tercih edilmeli, kızartmadan kaçınılmalıdır. Et konan yemeğe yağ eklememelidir.
  • Etler ızgara edilirken etle ateş arasındaki uzaklık eti yakmayacak, kömürleşme sağlamayacak şekilde ayarlanmalıdır, aksi halde kanser yapıcı maddeler oluşur. Aynı nedenle etler çok yüksek sıcaklıkta, uzun süre pişirilmemelidir.
  • Güvenilir yerlerden satın alınmalı; hemen tüketilmeyecekse soğukta veya dondurucuda saklanmalıdır.
echo <<
 

EOF;